Időpont: 2021.11.03-05. és 2011.11.08-09.
Helyszín: Zoltánfy Általános Iskola
Bevezető: A szemléletformálási előadásokat saját teljesítés keretében az oktatási intézmény megfelelő szakmai háttérrel rendelkező pedagógusai bonyolították le.
Összefoglaló a rendezvényről: Az alsósok szemléletformálási előadásait Bánfi Zsófia pedagógus
tartotta, aki 1. nap az energiáról tartott előadást a kisdiákoknak, ezen belül: az energiatermelés, az energiaforrások. a különböző energiaforrások (megújuló; nem megújuló, fosszilis); felhasználásuk előnyei és hátrányai. a nap-, a víz-, a szélenergia és a geotermikus energia, a jövő energiatermelésének lehetőségei, az energia útja az energiaforrásoktól a felhasználási helyéig, az energiagazdálkodásról.
2. nap a Fenntartható vásárlás, táplálkozás, divatról szólt. Azon belül is a túlfogyasztásról, az élelmiszer-pazarlásról, eco-fashionről, ruhák előállításáról, az ahhoz szükséges nyersanyag- és energiaigény környezeti terhéről,a tudatos vásárlói attitűdről és ezek megoldásairól, stratégiák a mindennapokban (turkálók; „Csináld magad!”)
3. nap a Fenntartható közlekedés, életmód; újrahasznosításról szólt. Hogyan legyek környezettudatos; mit tehetek én?
Melyek a legfőbb környezetszennyezési problémák?
Gyalog, biciklivel, autóval, busszal vagy vonattal?
A környezetkímélő közlekedés.
A tudatos vásárlás; a hulladékfelhalmozás és az élelmiszer-pazarlás megelőzése.
Szelektív hulladékgyűjtés
Mit, hova kell dobni? Mit lehet újrahasznosítani?
Kreatív újrahasznosítási ötletek.
Nobember 8-án az Öko-család, -iskola, -falu téma került szóba
a diákokkal. Egészség és jólét
Megfizethető és tiszta energia
Fenntartható városok és közösségek
Felelős fogyasztás és termelés
A tudásmegosztás, egymás megismerése és segítése
A közösségépítés, a közösségi gazdálkodás, az önellátásra való törekvés, és az egyes közösségek hálózatba szerveződése
Mi a fenntartható közösség?
Mit jelent a tudatos vásárlás?
Mi jellemzi a megújuló energiaforrásokat?
Honnan, miből, mitől kapjuk az energiát? Milyen energiát használunk a háztartásban
Utolsó nap a költségvetésről beszéltek a gyerekekkel.
Egy család fogyasztási szokásai
A család takarékossági, fogyasztáscsökkentési tervének kidolgozása
Költségcsökkentés és környezetkímélés
Összegzés: Élelmiszerpazarlás – Fast fashion – Csomagolási hulladék – Háztartási energia és vízfogyasztás
Jelenlegi helyzet ismertetése (jellemzők, adatok)
Az ismertetett probléma következményei (anyagi, társadalmi, környezeti)
Megoldási javaslatok (takarékosság, környezetvédelem, fenntarthatóság)
Energiatudatosság, energiagazdálkodás
Hogyan spórolhatunk az energiával?
Mindennap a gyerekekkel játékos formában próbálták a szemléletformálást bemutatni. Valamennyi osztály teszteket töltött ki a korábbi napok előadásaiból.